ВИХОВНА СИСТЕМА ШКОЛИ

„Виховання – це процес соціальний в найширшому розумінні... З усім складним світом навколишньої дійсності дитина входить у безкінечне число відносин, кожна з яких незмінно розвивається, переплітається з іншими відносинами, ускладнюється моральним і фізичним зростанням самої дитини... Спрямувати цей  розвиток і керувати ним – завдання вихователя”

Вчителі нашої школи постійно ведуть пошуки раціональних шляхів щоб створити в школі умови взаємо розкриття добрих починань батьків, позашкільних культурних центрів, а також для гармонійного розвитку особистості учня. Для цього в школі проводяться педради де обговорюються питання професійного самовдосконалення вчителя, педагогіка життєтворчості, діяльність пед.колективу у впровадженні нових форм і методів організації позакласної життєдіяльності учнів.

Для виховної системи в школі є всі системотворчі фактори: це ясна мета, чітка структура, компетентне грамотне керівництво.

Завдання всієї виховної системи школи є це навчити дитину жити у гармонії з собою і з тими хто поряд, навчити жити радісно, без страху і насильства, виховувати бережливе ставлення до людини і людського життя як найвищої цінності, виховувати патріотичні почуття і любов до Батьківщини.

Основою виховної системи в нашій школі є повага і довір’я до дитини, визнання її права на життя, навчання і власний моральний вибір.

Для того щоб виховна система школи була більш ефективною в школі створені такі умови:

·        діяльність шкільної діагностичної служби

·        діяльність психологічної служби

·        робота в мікрорайонах села

·        організація роботи гуртків і учнівських об’єднань для дітей

·        самоосвіта педагогів і батьківські лекторії

·        організація учнівського самоврядування

·        розвиток професійної компетентності класних керівників.

Створюючи виховну систему в школі ми завжди враховуємо інтереси учнів та їх батьків, громадськості, місцевих органів самоврядування, можливості педагогічного колективу, традиції школи і села, соціальне оточення.

Основне завдання, яке стоїть перед педагогами Семенівської ЗШ це формування в дітей та молоді системи цінностей і духовних  патріотів, національної свідомості, чіткої патріотичної позиції, розвиток творчої всебічно розвиненої особистості, особистісного потенціалу, залучення кожної дитини до активної громадської діяльності, а також піклування про здоров’я кожної дитини.

На сьогоднішній день наша школа має свої  традиції і свої досягнення. Враховуються потреби кожного учня. І всі заходи, що проходять в школі спрямовані на розвиток особистості.

Щоб виховання дітей було більш ефективним в першу чергу стає таке питання як формування педагогічної культури. Саме вчитель повинен володіти високим професіоналізмом, патріотизмом, володіти високою психологічною культурою, бути інтелігентним і уважним. З цією метою в школі проходять педради, семінари, засідання за круглим столом, працює майстерня педагогічного досвіду та МО класних керівників.

Велика увага приділяється спортивно-оздоровчій і військово-патріотичній роботі. В школі створено спортивні гуртки для всіх вікових категорій дітей: „Юний олімпієць”, „Сильні, сміливі, ловкі”, „Футбол”, діє легкоатлетична секція, а також працює  гурток „Джури  козацькі”, історико-краєзнавчий гурток „Пошук”.

Учні школи вивчають історію рідного краю, пропагують рідну мову, беруть участь у районних конкурсах, займаються шефською допомогою ветеранам, літнім дітям.

 Приділяється велика увага родинно-сімейному і національному вихованню. Діти і батьки з цікавістю беруть участь у родинних святах, народознавчих заходах та різних Акціях.

Залучаються учні і до художньо-естетичного виховання. Беруть участь у конкурсах малюнків, художньої самодіяльності, шкільних святах. В школі працюють хоровий і вокальний гуртки, уроки естетики.

Одне із перших місць займає морально-правове виховання. Це і уроки права, тиждень правового виховання, конкурси знавців права, класні години на правову тематику.

Велику увагу приділяємо і превентивному вихованню та оздоровчо-профілактичній роботі. Це профілактика шкідливих  звичок та різних захворювань, проведення Акцій, сан просвітньої роботи, робота волонтерів, сан постів та агітбригад. Постійно ведеться робота з неблагополучними сім’ями та важкими дітьми .

В школі працює історичний музей, шкільна бібліотека. Школа пишається своїми дружніми зв’язками з будинком культури, дитячим садком, ДЮСШ, музичною школою, з ВУЗами  м. Мелітополя.

До шкільного життя залучаються батьки. Активно працює батьківський комітет. Практикуються такі форми роботи з батьками як диспути, семінари, батьківські збори, психологічні тренінги, анкетування, лекторії, вечори спілкування.

 В школі є учнівське самоврядування, завдяки якому дитина відчуває себе особистістю, вчиться керувати, допомагати, жити активним життям, самореалізувати себе.

Педагогічний колектив разом з ЗДВР старається створити умови в школі де б діти відчували себе повноправними господарями, справжніми громадянами своєї держави, патріотами, інтелектуалами. А для цього кожен вчитель і класний керівник тримають руку на пульсі інновацій в освіті. Ми всі віримо в успіх нашої праці і хочемо, щоб наші діти зростали в затишку, в мирі, любові і злагоді.