ВИХОВНА СИСТЕМА ШКОЛИ
„Виховання – це процес
соціальний в найширшому розумінні... З усім складним світом навколишньої
дійсності дитина входить у безкінечне число відносин, кожна з яких незмінно
розвивається, переплітається з іншими відносинами, ускладнюється моральним і
фізичним зростанням самої дитини... Спрямувати цей розвиток і керувати ним – завдання
вихователя”
Вчителі нашої школи
постійно ведуть пошуки раціональних шляхів щоб створити в школі умови взаємо
розкриття добрих починань батьків, позашкільних культурних центрів, а також для
гармонійного розвитку особистості учня. Для цього в школі проводяться педради
де обговорюються питання професійного самовдосконалення вчителя, педагогіка
життєтворчості, діяльність пед.колективу у впровадженні нових форм і методів
організації позакласної життєдіяльності учнів.
Для виховної системи в
школі є всі системотворчі фактори: це ясна мета, чітка структура, компетентне
грамотне керівництво.
Завдання всієї виховної
системи школи є це навчити дитину жити у гармонії з собою і з тими хто поряд,
навчити жити радісно, без страху і насильства, виховувати бережливе ставлення
до людини і людського життя як найвищої цінності, виховувати патріотичні
почуття і любов до Батьківщини.
Основою виховної системи
в нашій школі є повага і довір’я до дитини, визнання її права на життя,
навчання і власний моральний вибір.
Для того щоб виховна
система школи була більш ефективною в школі створені такі умови:
·
діяльність
шкільної діагностичної служби
·
діяльність
психологічної служби
·
робота
в мікрорайонах села
·
організація
роботи гуртків і учнівських об’єднань для дітей
·
самоосвіта
педагогів і батьківські лекторії
·
організація
учнівського самоврядування
·
розвиток
професійної компетентності класних керівників.
Створюючи виховну систему
в школі ми завжди враховуємо інтереси учнів та їх батьків, громадськості,
місцевих органів самоврядування, можливості педагогічного колективу, традиції
школи і села, соціальне оточення.
Основне завдання, яке
стоїть перед педагогами Семенівської ЗШ це формування в дітей та молоді системи
цінностей і духовних патріотів,
національної свідомості, чіткої патріотичної позиції, розвиток творчої всебічно
розвиненої особистості, особистісного потенціалу, залучення кожної дитини до
активної громадської діяльності, а також піклування про здоров’я кожної дитини.
На сьогоднішній день наша
школа має свої традиції і свої
досягнення. Враховуються потреби кожного учня. І всі заходи, що проходять в
школі спрямовані на розвиток особистості.
Щоб виховання дітей було
більш ефективним в першу чергу стає таке питання як формування педагогічної
культури. Саме вчитель повинен володіти високим професіоналізмом, патріотизмом,
володіти високою психологічною культурою, бути інтелігентним і уважним. З цією
метою в школі проходять педради, семінари, засідання за круглим столом, працює
майстерня педагогічного досвіду та МО класних керівників.
Велика увага приділяється
спортивно-оздоровчій і військово-патріотичній роботі. В школі створено
спортивні гуртки для всіх вікових категорій дітей: „Юний олімпієць”, „Сильні,
сміливі, ловкі”, „Футбол”, діє легкоатлетична секція, а також працює гурток „Джури
козацькі”, історико-краєзнавчий гурток „Пошук”.
Учні школи вивчають
історію рідного краю, пропагують рідну мову, беруть участь у районних
конкурсах, займаються шефською допомогою ветеранам, літнім дітям.
Приділяється велика увага родинно-сімейному і
національному вихованню. Діти і батьки з цікавістю беруть участь у родинних
святах, народознавчих заходах та різних Акціях.
Залучаються учні і до
художньо-естетичного виховання. Беруть участь у конкурсах малюнків, художньої
самодіяльності, шкільних святах. В школі працюють хоровий і вокальний гуртки,
уроки естетики.
Одне із перших місць
займає морально-правове виховання. Це і уроки права, тиждень правового
виховання, конкурси знавців права, класні години на правову тематику.
Велику увагу приділяємо і
превентивному вихованню та оздоровчо-профілактичній роботі. Це профілактика
шкідливих звичок та різних захворювань,
проведення Акцій, сан просвітньої роботи, робота волонтерів, сан постів та агітбригад.
Постійно ведеться робота з неблагополучними сім’ями та важкими дітьми .
В школі працює історичний
музей, шкільна бібліотека. Школа пишається своїми дружніми зв’язками з будинком
культури, дитячим садком, ДЮСШ, музичною школою, з ВУЗами м. Мелітополя.
До шкільного життя
залучаються батьки. Активно працює батьківський комітет. Практикуються такі
форми роботи з батьками як диспути, семінари, батьківські збори, психологічні
тренінги, анкетування, лекторії, вечори спілкування.
В школі є учнівське самоврядування, завдяки
якому дитина відчуває себе особистістю, вчиться керувати, допомагати, жити
активним життям, самореалізувати себе.
Педагогічний колектив
разом з ЗДВР старається створити умови в школі де б діти відчували себе
повноправними господарями, справжніми громадянами своєї держави, патріотами,
інтелектуалами. А для цього кожен вчитель і класний керівник тримають руку на
пульсі інновацій в освіті. Ми всі віримо в успіх нашої праці і хочемо, щоб наші
діти зростали в затишку, в мирі, любові і злагоді.